رسانه اقتصاد ترابری ایران

فناوری

جمعه, 9 دی 1401
با اولویت پایتخت انجام می‌شود؛

احصای مشخصات تاکسی‌های برقی برای کلان‌شهرها

مشخصات فنی تاکسی‌های برقی مناسب کلان‌شهرها با اولویت شهر تهران در کمیته فنی تاکسی برقی استخراج می‌شود تا بر اساس آن، قراردادهای خرید منعقد شود.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان به همراه کمیته فنی تاکسی برقی در راستای استخراج مشخصات تاکسی‌های برقی و آشنایی بیشتر درباره توانمندی‌های مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا در حوزه خودروی برقی از این مرکز بازدید کردند.

در کمیته فنی، مشخصات فنی تاکسی‌های برقی مناسب کلان‌شهرها با اولویت شهر تهران در کمیته فنی تاکسی برقی استخراج می‌شود تا بر اساس آن، قراردادهای خرید منعقد شود.

این کمیته علاوه بر تصمیمات درباره مشخصات فنی تاکسی‌های برقی مورد نیاز، درباره استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی که موفق به طراحی و ساخت خودروهای برقی داخلی شده‌اند نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

گفتنی است، کمیته فنی تاکسی برقی متشکل از نمایندگانی از وزارت کشور، معاونت علمی و برخی دانشگاه ها، متخصصان و خبرگان حوزه خودروهای برقی تشکیل شده است.

بر اساس گزارش ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری، تا کنون ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در زمینه ارتقا و توسعه فناوری خودرو، اتوبوس و موتورسیکلت‌های برقی گام‌های موثری در احصای فناوری، توسعه زیرساخت آزمون و تدوین استانداردهای خاص خودروهای برقی برداشته است، در حال حاضر عمده گلوگاه‌های فناوری طراحی و تولید این نوع خودروها در کشور حل شده است و تمرکز اصلی معاونت علمی درباره این نوع خودروها، حمایت از تجاری‌سازی و اخذ تاییدیه نوع و پلاک برای این نوع خودروهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *