رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل بین‌الملل

شنبه, 21 آبان 1401
در دیدار مسئولان گردشگری ایران و تاجیکستان مطرح شد؛

احتمال لغو روادید تاجیکستان و ایران

در دیدار معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ایران با رئیس کمیته گردشگری تاجیکستان، لغو روادید برای دو طرف به‌منظور جذب گردشگر بیشتر و تسهیل رفت‌و‌آمد جاده‌ای و ریلی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با رئیس کمیته گردشگری تاجیکستان بر توسعه و تقویت حوزه گردشگری دوجانبه تاکید کرد.

در دیدارهای مسئولان گردشگری ایران و تاجیکستان تاکید بر انعقاد قراردادها و برنامه‌های عملیاتی بین بخش‌های خصوصی دو کشور بوده تا ضمن تسهیل و برداشتن موانع، راهکارهای عملیاتی برای همکاری این دو کشور در حوزه گردشگری ارائه شود.

گفتنی است که در حال حاضر دو روز در هفته پروازهایی از مشهد و تهران به مقصد تاجیکستان برقرار است اما مسئولان این کشور خواستار تهسیل پروازها و کاهش نرخ آن با هدف افزایش تعداد پروازهای هفتگی شدند.

معرفی ایران به تاجیکستان در حوزه گردشگری

در این نشست مباحثی در حوزه همکاری‌های گردشگری اعم از تبادل اطلاعات گردشگری به ویژه اطلاعات بخش‌های خصوصی دو کشور، گردشگری سلامت، انتقال تجربه ایران به تاجیکستان در حوزه‌های هتل‌داری، استانداردها و … مطرح شد و به پیشنهاد مسئولان تاجیکستان برگزاری دوره آموزشی برای همکاران تاجیک در ایران در قالب وبینار و یا حضوری در دستور کار قرار گرفت.

مسئولان دولت تاجیکستان در این نشست بخش‌های خصوصی تاجیکستان شامل، هتلداری، اماکن تفریحی و توریستی و دهکده‌های سلامت خودشان را معرفی کردند و قرار شد که در نشست سه‌جانبه، بین ایران، تاجیکستان و ازبکستان به معرفی دقیق‌تر این ظرفیت‌های بپردازند.

لغو روادید برای دو طرف به‌منظور جذب گردشگر بیشتر و تسهیل رفت‌و‌آمد جاده‌ای و ریلی، محور بعدی نشست مسئولان گردشگری ایران و تاجیکستان بود که با تاکید بر انجام راهکارهای جذاب و نو در حوزه گردشگری از جمله روایت‌گری و معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن بین دو کشور انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *