رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل بین‌الملل

شنبه, 29 مرداد 1401

ابلاغ دستورالعمل ورود ملوانان ایرانی به دبی

دولت امارات ابلاغیه جدیدی حاوی دستورالعمل ورود ملوانان ایرانی به داخل شهردبی صادر کرده که بر اساس آن ناخدا و ملوانان فقط به مدت 10 روز مجاز به تردد در شهر هستند .

به گزارش پایگاه خبری ترابران، دولت امارات ابلاغیه جدیدی حاوی دستورالعمل ورود ملوانان ایرانی به داخل شهردبی صادر کرده که بر اساس آن ناخدا و ملوانان فقط به مدت 10 روز مجاز به تردد در شهر هستند .

گفتنی است که براساس این دستورالعمل، تسهیلات گذرنامه دروازه برای همه ناخدا/خدمه در طول سفر یک‌بار غیرقابل تمدید برای 9 روز متوالی در دسترس است و در روز نهم قبل از ساعت 12 شب در اداره جوازات لغو می‌شود و در غیر این صورت، فردا با جریمه‌ای 100 درهم در روز و 200 درهم برای هزینه درخواست مجوز خروج مواجه می‌شوند.

از دیگر مفاد این اطلاعیه این است که همه افراد دارای گذرنامه دروازه باید هرروز قبل از ساعت 12 شب به لنج بازگردند.

در این ابلاغیه اعلام شده که ناخدا / خدمه به هیچ‌وجه مجاز به خواب شبانه در خارج از بندر نیستند و همچنین باید گزارش ورود خود را به امنیت در دروازه گزارش دهند و به طور کلی 50 درصد کل خدمه امکان استفاده از تسهیلات عبور دروازه در بنادر (حمریه، شاندغا، دیره مرفه)، خور دبی (مراسی) را دارند.

لازم به ذکر است که در خور دبی (بندر طالب) 100 درصد خدمه به همراه ناخدا می‌توانند همزمان از پاس دروازه استفاده کنند اما 2 ملوان باید همیشه در داخل لنج در دسترس باشند.

در این اطلاعیه ذکر شده که ناخدا و خدمه‌ای که در طول دوره عبور معتبر دروازه خود قبل از ساعت 12 شب با بیش از 9 روز به لنج بازنگردند، در سیستم مسدود شده و دیگر امکان استفاده از تسهیلات گذرنامه دروازه را نخواهند داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *