رسانه اقتصاد ترابری ایران

گمرک

چهارشنبه, 2 آذر 1401
با ابلاغ گمرک انجام شد؛

آزادسازی مشروط واردات تریلر‌ یخچالدار

طبق ابلاغیه گمرک ایران، واردات تریلرهای یخچالدار مستعمل با حداکثر ۵ سال سن از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انگلیس، ژاپن و یا کره جنوبی آزاد شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، پیرو نامه مهدی علی‌پور، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد درباره شروط واردات تریلرهای مستعمل یخچالدار به وزارت صمت، در واپسین روز آبان ماه علی وکیلی، مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در نامه‌ای به گمرکات سراسر کشور موضوع واردات تریلر یخچالدار را ابلاغ کرد.

وکیلی در آن نامه آورده است که با عنایت به بند یک از صورت‌جلسه مورخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ کمیته ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مبنی بر موافقت با واردات تریلر یخچالدار به‌صورت مستعمل، موضوع اعلام و ضوابط و مقررات سازمان ملی استاندارد درباره واردات تریلر یخچالدار ارسال می‌شود.

شروط واردات تریلرهای یخچالدار مستعمل

در نامه‌ مهدی علی‌پور خطاب به وزارت صمت رعایت 6 شرط برای انطباق تریلرهای یخچالدار مستعمل الزامی شده بود. آن 6 شرط عبارت است از:

1- تریلرهای وارداتی باید ساخت کشورهای عضو اتحادیه اروپا انگلیس، ژاپن و یا کره جنوبی باشند.

2- شماره ایمارک تأیید نوع کلی خودرو (WVTA) روی پلاک شناسایی تریلر نصب و مطابق با الزامات استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ باشد.

3-تریلر با الزامات چک لیست بازرسی فیزیکی بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ مطابقت داشته باشد و بدون هیچ‌گونه نقص و بدون نیاز به تعمیر آماده بهره‌برداری مطابق قوانین و مقررات و استانداردهای مربوطه باشد.

4-تریلر فاقد هرگونه عیوب در شاسی و بدنه مطابق الزامات چک لیست استاندارد شماره ۶۹۲۴ باشد.

5-بر اساس بند ۴ جز ۱ بند ک تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، حداکثر ۵ سال ساخت باشد.

6-تعهد واردکننده مبنی بر پذیرش همه مسئولیت‌های مترتب از واردات تریلرهای موضوع و ارائه خدمات پس از فروش، انجام معاینه فنی در مراکز معتبر قبل از شماره‌گذاری وفق ضوابط و مقررات جاری دریافت گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *