رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل بین‌الملل

جمعه, 4 آذر 1401
با آغاز دوباره اعتصاب‌ها؛

کامیون‌داران کره جنوبی زنجیره تامین را تکان می‌دهند

کامیون‌داران اتحادیه‌ای کره جنوبی دست به اعتصاب زدند و از دولت خواستند که با توجه به افزایش قیمت سوخت، حداقل دستمزد را بر اساس هزینه‌های فزاینده عملیاتی برای آنها افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از پورت تکنولوژی، اتحادیه همبستگی کامیون‌داران باری کره‌جنوبی اعلام کرد که اعتصاب‌های نامحدود که از ساعت 12 صبح 24 نوامبر (پنج‌شنبه، 3 آذر) آغاز شد، حداقل 20000 کامیون‌دار را به صف اعتراض ملحق کرد.

کامیون‌داران از دولت می‌خواهند که با توجه به افزایش قیمت سوخت، حداقل دستمزد را بر اساس هزینه‌های فزاینده عملیاتی برای آنها افزایش دهد.

این سیستم که «نرخ حمل‌و‌نقل ایمن باربری» نام دارد، حداقل کرایه بار را اعمال می‌کند تا رانندگان مجبور به رانندگی خطرناک برای تحویل کالا نشوند.

این نرخ در حال حاضر فقط برای حمل‌و‌نقل کانتینری و فله‌ای سیمان اعمال می‌شود و در پایان سال منقضی خواهد شد. کامیون‌داران خواستار دائمی شدن این طرح و گسترش پوشش به انواع محموله‌ها و بارها از جمله تانکرهای نفت هستند.

اتحادیه کارگران خدمات عمومی و حمل‎و‌نقل کره جنوبی (KPTU-TruckSol) وابسته به فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌و‌نقل (ITF) پس از هشت روز که دولت و صنعت بر ادامه و گسترش برنامه نرخ‌های ایمن توافق کردند، اعتصاب را در ژوئن متوقف کرد.

از آن زمان، اتحادیه کارگران خدمات عمومی و حمل‎و‌نقل کره جنوبی استدلال می‌کند که دولت در برابر فشارهای کسب‌و‌کار بزرگ تسلیم شده است و هر کاری ممکن است برای جلوگیری از پیشرفت انجام داده است.

بونگجو لی، رئیس اتحادیه کارگران خدمات عمومی و حمل‎و‌نقل کره جنوبی گفت: «تا زمانی که قانون دائمی کردن نرخ‌های ایمن در مجلس ملی تصویب نشود ما به اعتصاب خود را ادامه می‌دهیم.»

گفتنی است؛ اعتصاب هشت روزه کامیون‌داران در ماه ژوئن بر سر همین موضوع به اقتصاد کره جنوبی 1.2 میلیارد دلار خسارت وارد کرد و موجی از شوک را در زنجیره تامین جهانی ایجاد کرد.

اقدامات اعتصابی زنجیره‌های تامین جهانی را در طول سال 2022 تحت تاثیر قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *