رسانه اقتصاد ترابری ایران

شنبه, 5 آذر 1401
با عنوان «اسباب تیمار»؛

شماره 202 ماهنامه ترابران منتشر شد

شماره 202 ماهنامه ترابران (ماهنامه اقتصاد ترابری ایران) در آذرماه 1401 به‌عنوان ویژه‌نامه ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل،‌ لجستیک و صنایع وابسته در 208 صفحه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،‌ شماره 202 ترابران (ماهنامه اقتصاد ترابری ایران) در آذرماه با عنوان «اسباب تیمار» منتشر شد. با توجه به ادعای جنجالی رستم قاسمی، ‌وزیر مستعفی راه و شهرسازی مبنی بر تعمیر هواپیمای کشورهای دیگر از جمله ایرباس در ایران ترابران در این شماره، گزارش اصلی خود را به بررسی این موضوع اختصاص داده است و در گزارش‌های مختلف بخش ذره‌بین با عنوان «اسباب تیمارداری»، توانمندی شرکت‌های داخلی تعمیر و نگهداری هواپیما و مشکلات نیروی انسانی شاغل در این صنعت را با سنگ محک کارشناسان و مسئولان مرتبط ارزیابی کره است.

در همین بخش، گزارش «پرهیز از تبدیل شیار به شکاف» ماحصل گفت‌وگوی ترابران با مهندس صباحی، مهندس مروج و مهندس ملکی است که به راستی‌آزمایی شرایط فعلی تعمیر و نگهداری هواپیما -البته ناوگان داخلی نه ناوگان کشورهای دیگر- پرداخته است.

دیگر گزارش این بخش‏ «ماخوبیم!» است که حاصل گفت‌وگو با مهندس سیامک بهنام، مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

در گزارشی دیگر با تیتر «درباره نگه‌نداری!» چالش حفظ و نگهداری نیروی انسانی در بخش تعمیر و نگهداری هواپیما با مهندس محمد شالفروش، دبیر کانون متخصصان مهندسی و تعمیرات هواپیمایی ایران بررسی شده است.

علاوه بر آن، «فوت و فن تیمار پرندگان» و «آنچه در آشیانه‌ها خفته است» دو گزارش دیگر ترابران در این بخش است.

در بخش زیرساخت با عنوان «آداب پاکسازی» به مقوله مبارزه با فساد در وزارت راه و شهرسازی و کندوکاو در پیش‌نویس قانون تشکل‌های اجتماعی و مخاطرات احتمالی آن پرداخته‌ایم. در همین زمینه،‌ گفت‌وگوی ترابران را با حسن فروزانفرد،‌ رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه  با فساد اتاق بازرگانی تهران با تیتر «تضعیف در نقاب حمایت» و گفت‌و‌گو با حسین مذنب، مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی را با تیتر «پاکسازی پیش از فروپاشی» خواهید خواند.

در این بخش،‌ همچنین یادداشتی از عوض بهمن‌زاده، کارشناس ارشد حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیت با عنوان «تعیین قائم‌مقام برای سازمان راهداری چه دردی از بخش دوا می‌کند؟!» منتشر شده است.

در گزارش دیگری نیز آخرین وضعیت تهیه طرح جامع حمل‌ونقل کشور با تیتر «هنوز اندرخم جامعیت» بررسی شده است.

در بخش گذرگاه با عنوان «مرزبندان»، نخست می‌توانید گفت‌وگوی ترابران را با دکتر شعیب بهمن، رئیس موسسه مطالعاتی جهان معاصر و پژوهشگر مسائل اوراسیا و قفقاز درباره تهدیدهای مناقشه قره‌باغ برای ایران با تیتر «خفگش ترانزیتی!» بخوانید.

در ادامه گزارش‌هایی با تیتر «تاریک و روشن یک کمربند پرپیچ و خم!»، «مسیر روسی!» و «جهانی از بحران‌های به‌هم پیوسته» پیش روی خوانندگان است.

در بخش ایستگاه با عنوان «روی ریل رقابت» گزارش‌های گوناگونی اعم از «تابستان سرد!» درباره عملکرد حمل‌ونقل ریلی کشور،‌ «خیال‌پردازی‌های مکرر» درباره برنامه جهش ترانزیت کشور در حوزه ریلی،‌ «خطوط اوراسیایی» درباره مسیرهای ترانزیتی اوراسیا از چین تا مراکز لجستیکی آلمان و در نهایت «تردیدها درباره یک سوخت نوین» درباره قطارهای هیدروژنی و کاربرد گسترده آنها منتشر شده است.

در بخش خودرو با عنوان «فرسایش» گزارشی درباره موافقت مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو با تیتر‌«ساماندهی اسقاطی!» پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. همچنین در گزارشی با تیتر «پنچر شدن ماشین اسقاط» تبعات اصلاحیه پیشنهادی دولت بر قانون ساماندهی خودرو در گفت‌وگو با محمدمهدی ابراهیمی،‌ دبیر کارگروه اسقاط اتحادیه صنایع بازیافت بررسی شده است. در آخر گزارش «فرسودگی خطی…» آخرین تحولات درباره طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی را بررسی کرده است.

♦شماره 202 ماهنامه ترابران را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

تعداد دیدگاه‌ها: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *