رسانه اقتصاد ترابری ایران

دسته‌بندی نشده

دوشنبه, 23 آبان 1401
با 5 میلیارد دلار انجام می‌شود؛

ساخت بزرگ‌ترین شهر روی آب جهان در عربستان

 شرکت «لازارینی» خود را برای ساخت بزرگ‌ترین کشتی تفریحی به نام پانجیوس (Pangeos) با هزینه‌ حدود 5 میلیارد دلاری و به شکل لاک‌پشت دریایی در عربستان آماده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، به نقل از روسیا الیوم، شرکت «لازارینی» خود را برای ساخت بزرگ‌ترین کشتی تفریحی به نام پانجیوس (Pangeos) با هزینه‌ حدود 5 میلیارد دلار در عربستان آماده می‌کند.

گفتنی است، لازارینی (Lazzarini) یک استودیو طراحی ایتالیایی است که به واسطه ارائه طرح‌های مفهومی کشتی و قایق‌های تفریحی منحصر به فرد مشهور است. در طول سال‌ها، لازارینی طرح‌هایی از کشتی‌هایی با قابلیت پرواز، سوپریات‌های میزبان گاراژهای خودرو و کشتی‌های آینده‌نگر که مرزهای تصور و تخیل را جابه‌جا می‌کنند، ارائه کرده است.

پانجیوس جدیدترین طرح مفهومی استودیو لازارینی ترایاتی (Terayacht) است که به شکل لاک‌پشت دریایی با درازای 550 متر 60 هزار اقامتگاه را ارائه شده است.

 

 

پانجیوس را می‌توان بلندپروازانه‌ترین پروژه ارائه شده توسط لازارینی عنوان کرد. این کشتی تفریحی یک شهر روی آب است که باشگاه‌های ساحلی، ویلا و حتی مراکز تجاری دارد.

طول این کشتی تفریحی تقریبا  1800 پا و عرص آن 2 هزار پا خواهد بود؛ امری که باعث می‌شود فضای داخلی وسیعی داشته باشد. ورود به این کشتی از پشت آن و از راه راهرویی بزرگ امکان‌پذیر خواهد بود.

این شهر شناور با هفت موتور برقی از نوع اچ تی اس کار خواهد کرد و باعث می شود کشتی با سرعتی در حدود 5 گره حرکت کند.

در حال حاضر، پانجیوس فقط یک طرح مفهومی چشمگیر و جذاب است. اما استودیو لازارینی امیدوار است تا یک روز آن را به واقعیت تبدیل کند. لازارینی برای ساخت و به اب انداختن این کشتی عظیم یک کارخانه کشتی‌سازی 390000 متر مربعی را در نظر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *