رسانه اقتصاد ترابری ایران

صنایع خودروسازی

دوشنبه, 21 شهریور 1401
با معرفی 4 مدل جدید و تا سال 2030؛

«جیپ» کاملا الکتریکی می‌شود

جیپ با معرفی چهار مدل جدید اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی تمام محصولاتش در اروپا و نیمی از محصولاتش در آمریکا الکتریکی خواهد شد. چهار مدل جدید کارخانه آمریکایی تا سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد. 

به گزارش پایگاه خبری ترابران، اولین مدل الکتریکی جیپ، اونجر (Avenger) نام دارد و سال آینده در اروپا تولید می‌شود. جیپ که عضوی از گروه خودروسازی استیلانتیس است، این ماشین را در کارخانه استیلانتیس در لهستان تولید می‌کند و آن را به چین و دیگر بازارهای جهان صادر خواهد کرد. 

اونجر نسبت به مدل‌‌های دیگر کارخانه ابعاد کوچکتری دارد و با توجه به نیاز خریداران اروپایی طراحی شده است. جیپ می‌گوید که اونجر با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت کند و قابلیت‌های حرکتش در جاده‌های ناهموار از همه رقیبان بهتر است.

جیپ ریکان در سال ۲۰۲۴ به بازار خواهد آمد

مدل الکتریکی بعدی جیپ که در سال ۲۰۲۴ به بازار می‌آید، ریکان (Recon) است. ریکان با الهام از جیپ رانگلر طراحی شده و به گفته کارخانه برای کسانی ساخته می‌شود که می‌خواهند در سکوت در طبیعت رانندگی کنند.

جیپ این ماشین را ابتدا در آمریکا عرضه می‌کند و سپس آن را به اروپا و بازارهای دیگر صادر خواهد کرد.

یکی از مشکلات جیپ برای الکتریکی کردن محصولاتش، نبود زیرساخت کافی برای شارژ باتری‌ در بسیاری از مناطق دورافتاده آمریکا است. جیپ برای حل این مشکل اعلام کرده که در هشتاد نقطه از آمریکا شارژرهایی در مناطق دورافتاده نصب خواهد کرد که از انرژی خورشید نیرو می‌گیرند.

جیپ واگونییر الکتریکی با شاسی‌بلندهای لوکس رقابت می‌کند

این شرکت در سال ۲۰۲۴ یک شاسی‌بلند الکتریکی دیگر هم به نام واگونییر (Wagoneer) به بازار عرضه خواهد کرد که بیشتر بر نیاز خانواده‌ها و لوکس‌بودن تمرکز دارد.

این ماشین رقیبی برای شاسی‌بلندهای لوکس مانند رنج‌روور خواهد بود. جیپ می‌گوید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این مدل ۳.۵ ثانیه است و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۰۰ مایل (۶۴۳ کیلومتر) حرکت کند.

 شرکت جیپ می‌خواهد بزرگ‌ترین تولیدکننده شاسی‌بلندهای الکتریکی در جهان باشد. این کارخانه اطلاعاتی درباره چهارمین مدل الکتریکی خود منتشر نکرده، اما می‌گوید این مدل مسیر آینده جیپ را نمایش خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *