رسانه اقتصاد ترابری ایران

ترانزیت

شنبه, 5 فروردین 1402
ارمنستان دوباره دست به دامان روسیه شد؛

جاده‌های شمال کریدور لاچین به اشغال آذری‌ها درآمد

با وجود رای دادگاه لاهه علیه آذربایجان و تاکید بر حرکت بدون مانع افراد، وسایل نقلیه و محموله‌ها در هر دوجهت کریدور لاچین، منابع خبری از تصرف و اشغال جاده‌های شمالی این کریدور توسط نیروهای آذری خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، با وجود اینکه دادگاه لاهه درباره کریدور لاچین به نفع ارمنستان و علیه آذربایجان رای داده و گفته بود که آذربایجان باید اقداماتی را برای اطمینان از حرکت بدون مانع افراد، وسایل نقلیه و محموله‌ها در هر دوجهت کریدور لاچین اتخاذ کند، امروز منابع خبری از پیشروی نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و اشغال جاده‌های شمال گذرگاه لاچین و سیطره آذری‌ها بر آن خبر دادند.

منابع ارمنی با بیان این خبر از نقض آشکار آتش‌بس توسط نیروهای جمهوری آذربایجان سخن گفته‌اند و از روسیه به‌عنوان ضامن آتش‌بس خواسته‌اند مانع ادامه نقض آتش‌بس و تجاوزات باکو شود.

بر اساس گزارش تسنیم، ارتش جمهوری آذربایجان با تأیید اشغال جاده‌های شمال کریدور لاچین در توجیه آن مدعی شده است که کنترل این جاده‌ها را به دلیل اینکه ارمنستان سعی دارد به‌طور غیرقانونی از آن برای انتقال سلاح به قره‌باغ استفاده کند، به دست گرفته‌اند.

ایجاد ایست بازرسی آذری‌ها در لاچین

رسانه‌های آذری مدعی شدند که نیروهای ارتش یک ایست بازرسی را در بزرگراه استپاانکرت ـ گوریس (دالان لاچین) احداث خواهند کرد.

این تحرکات در حالی است که نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان دو روز پیش در پیامی در توییتر گفته بود که پیمان صلحی میان این کشور و جمهوری آذربایجان امضا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *