رسانه اقتصاد ترابری ایران

شنبه, 7 خرداد 1401

بازگشت بندر شانگهای به حالت عادی

موارد ابتلا به کووید-19 در شانگهای در اواسط ماه می کاهش یافته است، به همین دلیل شلوغ‌ترین بندر کانتینری جهان به حالت عادی باز می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، با کاهش قرنطینه شهر شانگهای، عملیات در بندر این شهر نیز به حالت عادی باز می‌گردد. CMA CGM  گفته است که فشار بر منابع یارد شانگهای کاهش می‌یابد، در حالی که زمان انتظار کشتی‌ها در منطقه بندر وایگائوکیائو با از سرگیری کار کارکنان بندر کوتاه شده است.

گروه لجستیکی فرانسوی GEODIS خاطرنشان کرد: «به‌دلیل آنکه موارد ابتلا به کووید-19 در شانگهای به صدها نفر در اواسط ماه می کاهش یافته است، شلوغ‌ترین بندر کانتینری جهان به حالت عادی باز می‌گردد. کسب‌وکارهای تجاری و حمل‌ونقل عمومی به تدریج از اواسط ماه می، پس از شروع قرنطینه در 28 مارس، از سر گرفته شده‌اند.»

کمپین انحصاری قرنطینه در وایگائوکیائو به پایان رسید؛ در نتیجه، امکاناتی مانند ایستگاه‌های حمل‌و‌نقل کانتینری و انبارهای کانتینری مرتبط با وایگائوکیائو در هفته گذشته به‌تدریج به حالت عادی بازگشته است. در نتیجه، ازدحام ترافیک در منطقه یانگشان برطرف شده است.

تفسیری از  VesselsValue، مورخ 27 می، می‌گفت که ازدحام شانگهای در طول سال همچنان بالاست، اما با کاهش شیوع کووید-19، به طور پیوسته در حال عادی شدن است.

میانگین زمان انتظار برای کشتی‌های کانتینری در شانگهای از 69 ساعت اوج در اواخر آوریل به 36 ساعت کاهش یافته است، اما حدود 13 ساعت بیشتر از مدت مشابه در سال 2021 باقی مانده است.

در 26 می، وزارت حمل‌و‌نقل چین یک نشست مطبوعاتی برگزار کرد که در آن معاون مدیر خدمات حمل‌و‌نقل، لی هواچیانگ گفته است که در هفته گذشته، ظرفیت کانتینری شانگهای به 95.3 درصد از سطوح قبل از کووید-19 بهبود یافته است.

حجم حمل‌و‌نقل، تحت تاثیر آزمایش کووید-19 بین شهری، به 90 درصد سطوح قبل از همه‌گیری نیز رسیده است.

لی خاطرنشان کرده بود: «امروز، تلاش‌های ما برای تسهیل لجستیک به تدریج از باز کردن شریان اصلی به صاف کردن جزئیات ظریف در حال حرکت است. در گام بعدی، این وزارتخانه بر بهبود کارایی لجستیکی، حفاظت از معیشت مردم و کاهش بارها تمرکز خواهد کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *